zondag 16 november 2014

Singer-jas!

Het Grote Singer Naaiboek. Zo blij als een kind was ik, toen ik hem kreeg, maar nu toch al iets minder. Er staan téveel foutjes in. Productiefoutjes, tekeningen die dubbel en wazig staan. Patronen die voor geen meter kloppen (de weekendtas, anyone?!?).

En deze jas. Het is weliswaar een aardige jas. Een leuke jas, maar ik mis toch net dat ietsje meer. Dat je-ne-sais-quoi gevoel. Dat je bij een Jackie of een Maëlle wél krijgt. Het mag wat frivoler, het mag wat meisjesachtiger. Het moet niet vol met toeters en bellen, maar ik krijg toch een iets té patattenzak-gevoel voor mijn smalle dochter.

Of is het de stofkeuze?

Of zijn het de witte knopen?

Er klopt iets niet aan, aan deze jas.

En bovendien hadden de mouwen net iets langer gemogen :s

Maar toch, ik ben blij dat ik hem gemaakt heb. Nu ben ik nog méér overtuigd van Ienemienes patronen! En ondertussen heb ik toch weer iets meer gedurfd!






Patroon: het grote Singer naaiboek
stof + voering: modecoupon


En zodra ik mijn oudste overtuigd heb om te willen poseren (vooralsnog zijn er nog geen snoepjes aan te pas gekomen..) komt er ook een aktiefoto!

Wat vinden jullie ervan? Wat mag er anders, wat mag er beter??

4 opmerkingen:

  1. Mooi jasje toch! Met model kan je het natuurlijk beter inschatten, maar mij lijken de schouders wat ruim vallen voor een eerder smal meisje? en dan wordt het vaak al snel wat 'boxy'. In alle geval, knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem toch leuk hoor !
    Te nipte mouwlengte, daar ken ik alles van, ik heb steeds het idee dat mijn dochters te lange slungelarmen hebben of zo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch leuk hoor! Benieuwd naar de aan-foto's :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. de jas ziet er leuk uit... misschien zien we het beter op het model.... ja ben ook dol op de jackie

    BeantwoordenVerwijderen