donderdag 30 oktober 2014

Kersen!

Ik hou van werken tegen deadlines. Het is eigenlijk de enigste manier om effectief wat gerealiseerd te krijgen. Als ik geen deadline heb, dan modder ik maar wat aan. Met honderdduizend plannen in mijn hoofd, die er niet van komen.

Maar als die deadline er is, dan schiet het werkpaard in gang. Adrenaline ruist door mijn lijf, focus staat op scherp, de omgeving wordt blurry, en het enige waar ik nog aan kan denken is dat ene stuk dat af MOET. 

En zo had ik twee weken geleden een deadline voor een kleedje, om aan te doen op een personeelsfeest. Ik had eigenlijk de Harlequin dress van LMV in gedachten, maar ik vond mijn kersentricot van Modecoupon zoooooooo waanzinnig mooi dat ik enkel maar de Burda 7828 wou maken. 







Patroon: Burda 7828
Stof: Modecoupon

Het geheel stak vrij snel in elkaar. Het enige wat me dwars zit is de afwerking van de halsboord. Ik heb gewerkt met naadband en kanten band, maar die naadband zorgt ervoor dat de tricot niet meer rekt en voelt onnatuurlijk aan in het geheel. Iemand een idee hoe je dat kan omzeilen?

2 opmerkingen:

  1. Leuk kleedje Claudia! En ook zoooo herkenbaar :-) Vorig weekend zal we ook in zo'n focus-fase ;-)
    Framilon gebruiken voor de halsboord? Enkel het stuk dat moet blijven rekken dan hé. Voor het stuk vanaf de schoudernaden naar voor gebruik ik wel eens een 'rubberachtig' lint. Je moet er wat aan trekken tijdens het stikken, maar daarna behouden de randen wel mooi hun vorm. Geen idee hoe dat noemt, ik kocht het in een klein naaiwinkeltje in de buurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vormband denk ik :) Ik hoorde de naaijuf op femmaweekend dat uitleggen tegen iemand ;) (naadband en vormband is dus niet hetzelfde, zo blijkt, even zoeken in de veritas). Maar verder is het welm een heel schoon kleedje! Aan-foto? ;)

    BeantwoordenVerwijderen